den 25 september 2018
Dagens namn: Tryggve
Orsa kommun - helt enkelt!
Kontaktuppgifter

Per-Erik Jonsson              Ställföreträdande Räddningschef

Telefon: 0250-55 21 93

Linda Björck-Jansson      Beredskaps- och säkerhetssamordnare
Telefon: 0250-55 22 06

Postadress: Box 23, 794 21 Orsa
Besöksadress: Blästgatan
Telefon: 0250-55 21 88
Fax: 0250-419 85

 
Mer om säkerhet

DinSäkerhet.se är en webbplats om risker och säkerhet och riktar sig till dig som privatperson

Krisinformation.se

MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap)

Skogsbrukets riktlinjer för riskhntering avseende brand för att begränsa riskerna kopplat till skogsarbete vid torra förhållanden råder en samsyn om att arbetet ska genomföras med god planering och försiktighet.

 


 

 
Nyheter
Nyheter / 2018-09-20
Nu fungerar vår telefonväxel
Felet är lokaliserat och åtgärdat. Det går bra att ringa till vår växel igen, 0250-55 21 00.
Nyheter / 2018-09-19
Den planerade renoveringen av Orsa simhall är inställd tillsvidare.
Nyheter / 2018-09-10
Preliminärt valresultat i Orsa kommun
På onsdag ska det räknas ytterligare röster, först därefter vet vi det slutliga valresultatet.
Nyheter / 2018-09-07
Medborgarundersökning i Orsa kommun 2018
Orsa kommun genomför under hösten en medborgarundersökning i samarbete med SCB (Statistiska centralbyrån).
Nyheter / 2018-09-06
Skolan och fritids inte stängda fredag 7 september
Flera hushåll i Orsa kommun har fått utskick i sina brevlådor där det står att skolan är stängd på fredag på grund av planeringsdag. Broschyren är ett centralt utskick från ett politiskt parti och har inget med öppettiderna i Orsas skolor att göra.
2018-05-17

Beslut fattat av IVO angående lex Sarah-anmälan inom äldreomsorgen

Beslut har kommit från inspektionen för vård och omsorg (IVO) angående den anmälan om missförhållanden som gjordes i början av februari. IVO avslutar ärendet och kommer inte att vidta några ytterligare åtgärder.

Den 28 januari uppmärksammar personal på Lillåhem i Orsa att det finns problem rörande hygien och hälsa hos en av de boende. Dagen efter gör en sjuksköterska en avvikelserapport rörande samma person. Samma dag inleder avdelningschefen på Lillåhem, Roland Back, en utredning.

I beslutet gör IVO bedömningen att kommunstyrelsen har fullgjort sin utrednings- och anmälningsskyldighet.

Det anses även att kommunstyrelsen har identifierat orsaker till det inträffade samt vidtagit och planerat ytterligare åtgärder för att förhindra att något liknande ska inträffa igen.

Ivo ser allvarligt på det inträffade och uppmärksammar kommunstyrelsen på ansvaret att följa upp att vidtagna åtgärder får avsedd effekt.

Läs beslutet i sin helhet här

Senast ändrad den 24 juli 2018
Sidan underhålls med webKontroll från Daladatorer