Nya rutiner för matinköp – nu inför hemtjänsten digitala inköp

Publicerad: 16 december 2024

Hemtjänsten och de lokala matvarubutikerna i Orsa har under hösten förberett för en övergång till digitala inköp av varor. Det innebär att du som i dag har hjälp av hemtjänsten att handla får göra dina beställningar digitalt i stället och betala med betalkort eller genom faktura.

Skärmen på en liggande ipad visar långa hyllor med frukt. Bredvid ligger en kundvagn i miniatyr, en vit penna och hörlurar. Foto.

Du som i dag har hjälp av hemtjänsten med att handla mat kommer efter införandet av digitala inköp att se alla varor i den digitala matvarubutiken. Du kan själv göra din beställning eller ta hjälp av anhöriga eller medarbetare i hemtjänsten. Butikspersonal plockar ihop dina varor och hemtjänstens medarbetare kör hem varorna till dig och vid behov även hjälper dig att plocka upp dem.

För att kunna göra digitala inköp behöver du ha bank-id och en e-postadress. Om du behöver hjälp att ordna det och du inte har möjlighet att få hjälp från anhöriga, kommer medarbetare i hemtjänsten att hjälpa dig.

Mer information kommer att skickas till dig som får hjälp av hemtjänsten med inköp, i samband med övergången till digitala inköp. Först ut är de som vanligtvis handlar på Coop.

Senast uppdaterad: 16 december 2024