Felanmälan

Ibland kanske du ser fel eller faror före oss, då finns det två sätt för dig att felanmäla saker som du tycker bör åtgärdas i vår kommun. Det kan handla om till exempel klotter, trasig belysning eller brister i snöröjningen.

Tänk på att vara så specifik du kan när du gör din felanmälan. Vi behöver veta exakt adress eller plats för att kunna åtgärda problemet fortast möjligt. Vi behöver också en bra beskrivning av vad din felanmälan gäller, bifoga gärna bild.

En lämnad felanmälan blir en offentlig handling. Du kan självklart välja att vara anonym, men då kan vi inte återkomma till dig med besked om vilka åtgärder som vidtagits.

Vi läser inkomna ärenden under kontorstid helgfri måndag–fredag.

Felanmäl via vår e-tjänst Länk till annan webbplats.

Eller gör din felanmälan via vårt kontaktcenter på telefonnummer 0250-55 21 00

Akuta ärenden utanför kontorstid

  • Vid frågor som rör vatten och avlopp, ring Nodava 020-55 27 00. Vid ärenden utanför ordinarie öppettider kopplas du vidare till Nodavas jourservice.
  • Vid ärenden som rör kommunens fastigheter, ring Orsabostäder 020-30 23 44 (dygnet runt).
Senast uppdaterad: 12 februari 2024