Nu ser vi över våra svarsrutiner

I en undersökning som mäter servicenivåer gällande telefoni och mejl får Orsa kommun ett mycket lågt resultat när det gäller svarstiden för mejl. Däremot får vår telefonväxel gott betyg för snabba svar och trevligt bemötande.

ORSA KOMMUN deltar i en servicemätning, som en del i den större undersökningen ”Kommunens kvalitet i korthet” (KKiK). I servicemätningen får Orsa kommun lågt betyg för hur snabbt de anställda svarar på mejl. Bara 39 procent av dom som mejlar kommunen får svar inom 24 timmar.

VI SER ATT VÄXELN svarar snabbt i telefonen och har ett mycket gott bemötande. När växeln behöver koppla samtal ut i organisationen blir väntetiderna dock längre.

– Vi ser nu över våra rutiner för mejl och telefoni i syfte att snabba upp hanteringen och förbättra våra resultat. Det ska vara lätt att komma i kontakt med oss och få ett snabbt svar, säger Henrik Göthberg som är verksamhetsområdeschef för Service och utveckling i Orsa kommun.

DU KAN LÄSA MER om våra resultat i servicemätningen på www.kolada.se Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 5 mars 2019